2013. október 24., csütörtök

Ami az enyém


"Az idő, amit a rózsádra vesztegettél: az teszi olyan fontossá a rózsádat. "

Ma éreztem először, hogy sikerülni fog a szombati kungfu szintvizsga. Sétáltam hazafelé a Gellérthegyről, este 9 után, sötét volt már, gyönyörű a kilátás ilyenkor a városra. 

Fáradt voltam már, hiszen napközben is edzettünk. Csak épp akkor nem a számomra most fontos technikákat, formagyakorlatokat gyakoroltuk, így tudtam: még van dolgom. Természetes volt, hogy felbaktatok a sötét Gellérthegyre, és végigcsinálom a vizsgaanyagot. 
Nem ment minden hibátlanul, volt, hogy az egyensúlyomat vesztettem el, volt, hogy a kard megakadt. Mégis: éreztem a fejlődést, ami a tegnap esti gyakorláshoz képest történt. Talán egy hajszálnyival megint közelebb kerültem a karddal való összeolvadáshoz.Talán két milliméterrel feljebb tudtam rúgni ma. Talán semmi nem változott, csak én.

Sétáltam hazafelé, a karddal az egyik kezemben. Lenéztem a másikra: azt éreztem, abban is viszek valamit, nem üres kézzel jöttem el. Néztem, és sorra jöttek a képek, érzések, ahogy ezzel a kézzel forgattam a fegyvert, irányítottam azt, ütöttem, védtem, ahogy a rúgásom belecsapódott a tenyerembe. 
Viszem haza mindezt: az elvégzett munkát. 
Ha másom nincs is, ha egyedül vagyok, ha összecsapnak fejem felett a hullámok: ezt már senki nem veheti el tőlem.

Az idő, amit a rózsádra vesztegettél...

Megszámlálhatatlanul sok időt töltöttem már magányos gyakorlással, otthon, parkokban, a Gellérthegyen, hajnalban, éjszaka, sötétben, esőben, hóban. Olyan természetes számomra, mint a levegővétel. 
Rengeteget kapok ezektől a percektől, óráktól.
Sosem voltam született tehetség, ha a mozgásról van szó, sérülések, örökölt fizikai korlátok nehezítik a dolgom. Nem jellemző, hogy valami elsőre sikerüljön, nem vagyok ügyes, a klasszikus értelemben. 
De ami ajándék: a szívós makacsságom és kitartásom, hogy nem érdekel, akkor megcsinálom százszor, s talán századjára majd sikerül. Ha nem, akkor majd az ezredik talán már jobb lesz.
Ennyi az, ami az enyém: minden kungfuval töltött óra, perc, pillanat. Az a munka, amit belefektettem, a sötétben, fáradtan, esőben is. Megszámlálhatatlanul sok idő, sok küzdelem: megfoghatatlannak tűnik, mégis, erősebb és stabilabb, mint bármilyen szikla. Ezen vetem meg a lábam, s ennek támasztom a hátam, ha megszédülnék a félelemtől és a gyengeségtől, ha kicsinek érzem magam. 

S a magabiztosságom és nyugodtságom, ha van, ebből fakad, nem a kivételes képességeimbe vetett hitből, hiszen nincs ilyenem. De ezt az időt és munkát, ezt viszem magammal a versenyekre, ez juttat a dobogókra, amikor a pástra sétálva a bíró szemébe nézek, ezt adom át neki. 

Nem a verseny, a bemutató, az egymással való erőösszemérés, vagy külső szemek véleménye számít.
Ami igazából számít, az ezek a pillanatok, percek, órák, amikor ott vagyunk: én és a kungfum. 
Hajnalban, éjszaka, esőben, hóban. 
S én gyakorlom, javítom, csiszolom a kungfum, az pedig formál, épít engem. 

Értékesebbé így válunk - egymás által.


3 megjegyzés:

  1. Kinga a Gellérthegyről2013. október 24. 22:12

    Hálás köszönet ezért a bejegyzésért. Csodálatosan motiváló. Ki is írtam belőle 4-5 mondatot is, kerül ki a falra, vagy ahová épp sikerül, de leginkább a fejembe.
    Köszönöm, Évi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök :) biztos te is átélted már, amit leírtam, csak max. nem fogalmaztad meg.

      Törlés
  2. Komolyan mondom, legurult a könnyem, miközben olvastam... Köszönöm, hogy ilyeneket írsz, hogy vagy, hogy ilyen vagy, hogy lehet tisztelni, hogy lehet tőled tanulni, hogy akkor is motiválsz, amikor nem is az a célod... hogy, na. :) Meg az almás pitét is köszönöm. :) Meg azt, hogy szereted a szilvás gombócot. :)

    VálaszTörlés